„MONO”-SPLIT KÉSZÜLÉKEK ÜZEMBE HELYEZÉSE

„MONO”-SPLIT KÉSZÜLÉKEK ÜZEMBE HELYEZÉSE

Az üzembe helyezést megelőzően szemrevételezéssel meg kell győződni arról, hogy a szerelést megfelelően végezték-e el.
A csapadékvíz-elvezető rendszert ki kell próbálni.
Tekintettel kell lenni arra a körülményre, hogy a kültéri egységeket a gyártók csak az általuk megadott max. hosszúságú csővezetéknek megfelelő mennyiségű hűtőközeggel és olajjal feltöltve szállítják.
Ha a kivitelezett csővezeték ennél hosszabb, a helyes működéshez szükséges (ugyancsak a gyártók által megadott) többletmennyiséget a rendszerbe pótlólag betölteni.
Az első üzembe helyezés lépései a következők.
A próbanyomatás és szivárgásvizsgálat tulajdonképpen csak az összekötő csővezetékekre és csatlakozásaikra kell, hogy kiterjedjen.
A beltéri egység azonban ebből nem hagyható ki, ha elzáró nélkül kapcsolódik a csővezetékhez.
A felszerelt csővezetéket (és a vele szükségszerűen összekapcsolódó beltéri egységet) száraz nitrogénnel kell megnyomatni a szilárdságilag megengedett értékig. Ha a próba sikeresnek bizonyult, a nyomató gázt szakaszosan le kell engedni. A próbanyomatást követi a vákuumozás, ami a split-klímáknál csak a beltéri egységre és az egységeket összekötő csőrendszerre kell, hogy kiterjedjen. Az új és hibátlan, gyárilag N2 védőgázzal feltöltött beltéri készülékek első üzembe helyezésekor általában elegendő egyszeri vákuumozás is, kb. 1 mbar-ig. A vákuumozás időtartama az előírt vákuum elérése után még legalább 30 perc legyen, amelyet a vákuum ellenőrzése kell, hogy kövessen.
A sikeres vákuumpróba után a vákuumszivattyút le kell csatolni majd meg kell nyitni a kültéri egységen lévő elzáró szelepeket.
 
Ezzel a kültéri egységben tárolt hűtőközegből a beltéri egységet is hűtőközeggel töltjük fel. berendezést a hőfokszabályozó kikapcsolt állapotában kell feszültség alá helyezni, és ezt követően lehet indítani. Az esetleg még szükséges többlet hűtőközeg-mennyiséget a már korábban ismertetett módszerekkel a szívóoldali szelep oldalcsonkján át üzem közben lehet pótolni.A hűtőközeg-vezetékek és csőidomok anyaga vörösréz. Semmilyen körülmények között sem szabad a vízvezeték-szereléshez forgalmazott rézcsöveket és idomokat használni!
 
A csővezeték a kül- és beltéri egységekhez oldható kötéssel csatlakozik. Egyébként minden kötés forrasztott- vagy más, de csak roncsolással megbontható kivitelű legyen. – elsősorban a nedvesség-lecsapódás megakadályozása céljából – hőszigetelő és nedvességzáró anyaggal kell burkolni. Ehhez általában lágy, zárt pórusú műanyaghabokat használnak, amelyek csíkok vagy csövek formájában kerülnek forgalomba. A szigetelő csöveket még az összeerősítés előtt felhúzzák a rézcsövekre, a szigetelő csíkokat ragasztózva tekerik fel rájuk. Ez utóbbi eljárással gyakran a szívóvezetéket a folyadékvezetékkel és a villamos kábellel is egybeszigetelik.

 Mobil klímának nevezzük azokat a klímaberendezéseket, melyeket kényünk, kedvünk szerint szállíthatunk, mozgathatunk, egy gyors mozdulattal áttelepíthetünk egyik szobából a másikba. A szállítást megkönnyítendő a mobil klíma gurulós talpakkal rendelkezik, kialakítása minden részében a mobilitást hordozza.

A mobil klímák könnyű és gyors szállíthatóságuk mellett veszélyekkel is rendelkezhetnek pénztárcánkra nézve. Vásárlás előtt alaposan győződjünk meg, milyen típusú és kialakítású mobil klímával kívánjuk komfortosabbá tenni otthonunkat.

A kereskedelemben jelenleg kapható mobil klíma készülékeket kivitelük szerint két csoportra oszthatjuk. Vastag gégecsővel rendelkező típusok, valamint az úgynevezett kirakható kültéris (mobil split )változatok. A két verzió között, a kinézeten és kialakításon kívül, műszaki különbségek is vannak.

mobil klíma működése megegyezik a hagyományos klímaberendezés működésével, ám a meleg oldalon jelentős eltérés van. A „kirakható kültéris” változatoknál a meleget a gép a külső, kültéri egységben elhelyezett kondenzátora segítségével adja le, ami megszokott módszer a már ismert split klímáknál.

A vastag gégecsővel szerelt változatoknál viszont, a gép kondenzátora, ami a szobából elvont energiát hivatott leadni, a készüléken belül helyezkedik el. Erről a kondenzátorról egy belső ventillátor fújja le a meleg levegőt, a vastag gégecsövön keresztül, ki a szabadba. A kondenzátor hűtését a belső (!), szobából kiszívott, egyszer már lehűtött levegővel oldják meg, így a kiszívott levegő helyére a szoba nyílászáróinak résein, szellőzőn stb. keresztül új kinti, nyári, meleg levegő kerül.

Az ilyen elven működő mobil klíma ugyan képes némi hűtésre, hiszen a hűtési körfolyamat ugyanúgy lejátszódik benne, összességében azonban mégsem tud olyan hatásfokot elérni, mint egy „kirakható kültéris” változat. Ebből következik, hogy a gép hosszú órák működése folytán sem képes lehűteni a helyiséget, miközben a villamos energiát ugyanúgy felhasználja. A rossz hatásfok miatt sokan panaszkodnak ezekre a típusú „gégecsöves mobil klímákra”.

 

KLÍMA SZERELÉS

Klímaszerelés és karbantartás Budapesten, Pest- és Somogy megyében valamint országosan.
5 év garanciát vállalunk a beszerelésre.

FŰTÉS 40%-KAL OLCSÓBBAN

A H tarifa segítségével télen akár fél áron fűthet! Részletek itt.

FACEBOOK

Kövessen minket Facebook oldalunkon is!